SHOPPING ONLINE Sfaturi pentru un Black Friday 2018 de minune, nu de coșmar

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 5 min)

Ai verificat că ai destui bani în cont, iar cardul este încă valabil.
Ai cutreierat magazinele online și ți-ai făcut liste de produse dorite.
Ai pus în coșul de cumpărături produsele.
Ai instalat aplicațiile magazinelor online.
Ți-ai pregătit cafeaua.
E clar, ești gata de Black Friday!

Unele magazine online au început deja campaniile de reduceri de anul acesta, altele au anunțat datele, iar de altele nu știm încă dacă vor oferi sau nu discount-uri în 23 noiembrie sau în jurul acestei date.

Este bine ca tot timpul anului să știi cum să verifici un magazin online. Dar de Black Friday trebuie să fii și mai atent/ă! Pentru că acela e momentul când pot ieși la iveală tot felul de monstruozități – șmecherii menite să te inducă în eroare.

Cum verifici dacă un produs este într-adevăr la reducere?

Poți folosi comparatoare de prețuri înainte de Black Friday și să salvezi sau să printezi prețurile, ca să fii sigur/ă că de BF ai parte cu adevărat de reduceri: Pricy.ro, Compari.ro, Pricemon.com, Price.ro, Shopmania.ro etc.

Legislația românească le permite comercianților să aducă prețurile produselor la nivelul original înainte de reduceri, adică la valorile la care produsele respective au fost vândute pentru prima dată.

De exemplu, dacă o tabletă nouă costă 3.000 de lei, pe parcursul anului prețul poate ajunge la 2.500 de lei. Înainte de Black Friday, magazinele online pot vinde acea tabletă la un preț de referință de 3.000 de lei, nu de 2.500 de lei. Deci, prețul vechi va fi de 3.000 de lei, iar prețul nou de BF va fi cel redus de către comerciant (preț care poate fi 2.700 sau 2.800, să zicem, deci oricum mai mic decât prețul de referință).

Ce să verifici la un magazin online

“Ochiometric”, poți aprecia un magazin online ca fiind de încredere sau nu. Iată câteva indicii că un magazin merită să cumperi de la el:

  • are HTTPS în loc de HTTP în adresă și un lăcățel (care înseamnă conexiune securizată);
  • are un design modern;
  • nu are greșeli de scriere și exprimare în limba română;
  • nu are pagini fără conținut (eroare 404);
  • paginile produselor au fotografii din mai multe unghiuri;
  • are o pagină de contact cu de toate: adresă, e-mail, telefon;
  • eventual afișează opinii ale clienților (prin sisteme interne sau externe – cum este sistemul nostru “Opinii de Încredere”) și note acordate de aceștia.

La TRUSTED.RO, urmărim respectarea acestor prevederi, în cadrul audit-urilor pe care le realizăm la magazinele online ce urmeză să primească Marca de Încredere. Vezi dacă pe site-ul magazinului online există:

  • principalele caracteristici ale produselor sau ale serviciilor;
  • datele de contact ale comerciantului, inclusiv denumirea firmei, adresa, numărul de telefon, e-mail-ul etc;
  • prețul total al produselor sau serviciilor cu toate taxele incluse sau și toate costurile suplimentare de transport (sau un link spre o pagină cu aceste informații);
  • modalitățile de plată și livrare;
  • eventual data până la care vânzătorul se angajează să livreze produsele;
  • politica de soluționare a reclamațiilor;
  • mențiuni privind existența garanției legale obligatorii de minimum doi ani, dar și a garanției comerciale (garanție suplimentară oferită de vânzător);
  • condițiile în care un client își poate exercita dreptul de retragere (retur);
  • opțiunea consumatorului de a se include sau de a nu se include datele sale cu caracter personal în baze de date în vederea furnizării de informații promoționale.

Ai dreptul de retragere din contract (retur)!

Site-ul magazinului online trebuie să aibă informațiile despre dreptul de retur în 14 zile calendaristice de la primirea produsului. În caz contrar, conform OUG 34/2014, poți returna produsul în 12 luni de la primire și magazinul online este pasibil de amendă.

Informațiile cele mai importante în acest sens sunt:

  • faptul că poți returna produsul în 14 zile calendaristice (unele magazine oferă un termen mai mare);
  • poți folosi modelul de formular de retragere de pe site sau orice altă metodă de comunicare;
  • trebuie să plătești transportul la retur (dacă nu cumva magazinul se oferă să acopere această cheltuială);
  • nu este necesar să trimiți produsul în ambalajul original.

Despre dreptul de retur, citește acest articol.

Cel mai bine este să cumperi de la magazine online recomandate de prieteni sau cunoștințe sau de la magazine online despre care auzi la radio și TV sau de la magazine evaluate de o terță parte, cum sunt cele care dețin Marca de Încredere TRUSTED.RO.

La final, ține cont că perioada următoare din lună și pînă în decembrie va fi una foarte aglomerată în comerțul electronic, deci fii pregătit/ă pentru livrări în mai multe zile decât termenele obișnuite din restul anului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.