TRUSTED.ro vă oferă un model de formular de retragere

de | 8/10/2014 | 21 comentarii

Reading Time: < 1 minute

În urma intrării în vigoare a OUG 34/2014, consumatorii au dreptul de a renunța la cumpărare în termen de 14 zile calendaristice de la data intrării în posesia fizică a produsului. De aceea, noile standarde TRUSTED.ro includ de acum standardul 12, care prevede dreptul de retragere:

Informarea consumatorilor cu privire la condițiile de exercitare a dreptului de retragere și punerea la dispoziție, conform legii, a modelului de formular de retragere. TRUSTED.ro pune la  dispoziție un model de retragere și informațiile esențiale pentru consumatori.

În acest sens, am creat un model de formular de retragere, pe care vi-l oferim aici:

https://www.trusted.ro/wp-content/uploads/2014/10/model-retragere-trusted.pdf

https://www.trusted.ro/wp-content/uploads/2014/10/model-retragere-trusted.docx

Important! Acest formular sau altul identic în conținut cu cel prevăzut în Anexa din OUG 34/2014 trebuie afișat pe site-ul dv., conform legii.

Fișierele conțin și instrucțiuni destinate consumatorilor.

21 Comentarii

  1. Bud

    Am primit coletul cu salteaua auto gonflabila si sacul de dormit .Problema este ca sacul este de 195 si nu de 185 cum am specificat si la telefon

    Răspuns
  2. Marian Stancu

    Buna ziua. Daca am achizitionat 2 produse de la pcgarage si doresc returnarea unuia, avand cont de persoana fizica pe site-ul lor dar am dorit facturarea pe persoana juridica, este normal ca returul sa imi fie refuzat? Mi s-a spus ca trebuia in 48 de ore, ca returul este nefondat. Am facut o solicitare catre anpc. Imi puteti oferi vreun sfat?

    Răspuns
    • Lucian Rotaru

      Buna ziua! In OUG 34/2014, unde sunt precizate cele 14 zile de retur, se face referire la vanzarile catre persoane fizice. Legea pentru persoane juridice este diferita. Avem mai multe articole pe blogul nostru despre retur si in toate se precizeaza ca e diferenta intre contractele B2C si B2B.

      Răspuns
      • rosu

        Buna ziua, care este procedra pt regatregere don contarct in cadrul pers juridice?

        Răspuns
        • Alina Silaghi

          In cadrul persoanelor juridice, legislatia nu prevede anumite conditii obligatorii privind procedura de retragere, fiind vorba de contractul semnat intre parti si astfel acesta reprezinta intelegerea dintre cele doua parti. Daca solutionarea nu se poate face pe cale amiabila, va ramane la dispozitie varianta instantei.

          Răspuns
  3. Carolina

    Am primit azi comanda mea, o veioza. Avea defecte gen zgaraieturi, probabil in urma transportarii. Am vb cu un reprezentant de la magazin si mi-a zis ca pot face retur, insa nu vad sa aiba pe site formularul de retragere, nici macar nu a mentionat ca trebuie sa-l completez. In cvazul acesta este totusi obligatoriu sa fie completat? Multumesc!

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Formularul este doar model, dar el trebuie să existe pe site. Dacă nu există, aveţi dreptul la retur în 365 de zile lucrătoare şi magazinul este pasibil de amendă.

      Răspuns
      • Alina

        Bună ziua am dat comanda online de un brad verde cu globulete beteala și o boxa inclusa când am primit coletul acasă am primit un brad roz cu globulete sparte și fără boxa as vrea sa fac returul înapoi și sa primesc bani,ce trebuie sa fac?

        Răspuns
        • Alina Silaghi

          Buna ziua,
          Va recomandam sa contactati magazinul si sa urmati procedura de retur. Conform legii, aveti dreptul sa returnati produsul in termen de 14 zile calendaristice. Mai multe detalii despre drepturile consumatorilor regasiti in acest articol: https://trusted.ro/2016/01/20/decalog-consumatori-retur-produse/

          Răspuns
      • rosu

        Buna ziua, am patit acelasi lucru cu PC GARAGE, am solicitat formular de retragere din contract si nu mi s -a aprobat formularul. Mi se pare ca incalca legea.Ce ma sfatuiti sa fac?

        Răspuns
  4. ciucusan nicolae

    buna seara, am achizitionat un aparat HITON WORKOUT si doresc sa-l returnez … un inconvenient este faptul ca aparatul este prea lat pentru ridicari de picioare din stand pe antebrat …bara pt.tractiuni este cam subtire pt.priza … imi pare rau … Toate cele bune.

    Răspuns
  5. Cristian

    Buna ziua. Am si eu o problema. Am comandat o pereche de adidasi, marca Adidas de pe un site, dar am primit prin curier o alta pereche fata de ceea ce am comandat eu. Expeditorul are telefonul inchis, adresa de e-mail este inactiva si nu pot lua legatura cu acesta pentru ai returna si a-mi primii banii inapoi. Ce este de facut? Cu multumiri!

    Răspuns
    • Alina Silaghi

      Buna ziua,
      In speranta ca e vorba de un magazin online real si nu unul fantoma, daca nu reusiti sa intrati in legatura cu reprezentantii magazinului, aveti optiunea de a va adresa ANPC.
      Va recomandam sa acordati o atentie sporita magazinelor inainte de a plasa o comanda, cautati review-uri despre acel magazin, astfel incat sa va asigurati ca indeplinesc cel putin un minim de criterii ce sa va ofere incredere in a plasa o comanda.
      O zi placuta!

      Răspuns
  6. Iacob petronela

    Buna ziua! Am comandat un produs de pe un site numit TeamDeals și mi-a venit spart pe o parte tot am vrut sa fac retur și nu vor mi-a zis ca nu accepta produs deteriorat inapoi și mi-azis ca e vina curierului și sa fac reclamație la curier mi-au spus. Cum procedez să-l returnez?

    Răspuns
  7. ANA

    buna ziua , am platit avans 350 la o planetara care ulterior am constatat ca nu trebuia schimbata , in momentul in care am anuntat ca doresc sa nu mai achizitionez aceasta planetara in valiare initiala de 1100 firma reprezentanta a marcii pe care o detin a refuzat sub motiv ca cei de la care au facut comanda nu doresc returul. cum pot proceda, specific ca in urmaa discutiei i care am mentionat ca doresc rezolvarea pe cale amiabila au venit cu o oferta de 700 montaj si manopera.doresc doar returnarea avansului

    Răspuns
    • Alina Silaghi

      Buna ziua,
      In concret, ei nici nu v-au livrat produsul, deci nu e caz de retur. Din mesajul Dvs. nu este clar daca vorbim de o comanda plasata online sau nu. Daca vorbim de o comanda plasata online, Dvs. practic solicitati anularea contractului si returnarea avansului. Daca magazinul refuza restituirea avansului, aceasta poate fi considerata o clauza abuziva. In cazul in care nu va intelegeti amiabil, aveti posibilitatea sa va adresati catre ANPC.

      Răspuns
  8. Zahiu Câtălina

    Bună dimineața! Am returnat o rochie la sfârșitul lunii august și mi sa spus că îmi voi primi banii înapoi,dar nu am primit nimic.Cepot face in acest caz
    Vă mulțumesc.

    Răspuns
    • Alina Silaghi

      Buna ziua,
      Conform legislatiei in vigoare, magazinul trebuie sa va returneze banii in termen de maxim 14 zile. Daca acest termen nu este respectat, aveti dreptul sa va adresati la ANPC cu o reclamatie in acest sens.

      Răspuns
  9. Gabriela Lazau

    Am cumparat doua lampi solare de laaceasta firma zicand ca garantia lor este de 10 ani de functionalitate dar dupa o zi nu a mai functionat niciuna.O lampa nu a mers deloc.Le-am trimis maill de returnare si m-au pus trei zile la rand sa le trimit zeci de dovezi cu poze cu filmulete,ulterior sa-mi spuna ca depozitul lor este in renovare si nu pot prelua retururile si ba sa aleg altceva apoi mi-au tot trimis pe propuneri ca imi da rambursuri incepand de la 20% pana la 50% si sa pastrez produsele.Eu nu am acceptat nici un ramburs.Eu imi doresc banii inapoi si sa vina sa isi ia lampile.Am toate maill-urile cu conversatia lor

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri







Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro

Urmărește-ne