Cum a influențat starea de urgență feedback-ul consumatorilor?

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

Clienții magazinelor online au fost mult mai dornici să ofere feedback la comenzi, astfel opiniile primite aproape s-au triplat pentru perioada analizată, martie-aprilie 2019 versus martie-aprilie 2020.

Rata de răspuns a opiniilor primite s-a dublat și a ajuns la 14,2 % în aprilie 2020 față de datele înregistrate anul trecut. În martie 2020, s-a înregistrat o dublare a opiniilor primite față de aceeași lună în 2019, iar în aprilie 2020, a avut loc o creștere cu 300% a opiniilor primite față de aprilie 2019.

Cum în ultima perioadă am stat mai mult în casă și cumpărăturile online au fost la ordinea zilei, ne-am gândit că ar fi interesant de analizat datele din sistemul „Opinii de Încredere”. Iată rezultatele martie-aprilie 2019 vs. martie-aprilie 2020:

IndicatorMartie 2019Aprilie 2019Martie 2020Aprilie 2020
Opinii finalizate3.1612.8256.5448.606
Notă medie livrare9,59,529,649,47
Notă medie magazin 9,579,589,289,35

În martie și aprilie 2020 categoriile de produse cu cele mai multe opinii au fost la magazinele din categoriile: Haine, îmbrăcăminte & accesorii, Alimente & băuturi și Cadouri & bijuterii.

Iată alte câteva concluzii ce pot fi trase:

  • Nota media oferită magazinelor online de către clienți a scăzut puțin la 9,31 în perioada martie-aprilie 2020, față de note de 9,57 în aceeași perioadă în 2019
  • Persoanele din București si județele Cluj și Ilfov au oferit cel mai mult feedback
  • Din opiniile primite la comenzi se poate observa schimbarea în comportament a consumatorilor – în martie și aprilie 2020 s-au comandat mai multe alimente și băuturi, oamenii fiind influențați de limitările deplasării pe timpul stării de urgențe, dar cu toate acestea venirea primăverii și a sărbătorilor de 1 și 8 martie au plasat categoriile Cadouri & Bijuterii și Haine, îmbrăcăminte & accesorii în top
  • Livrarea a fost notată aproximativ la fel în toate cele 4 luni analizate.

Estimarea noastră este că motivele pentru care notele au fost puțin mai mici au fost probleme pentru unele magazine cu stocurile și creșterea de comenzi online pentru care nu au fost pregătite. De asemenea, pe perioada stării de urgență am primit mai multe plângeri ca de obicei de la clienții online deoarece magazinele online nu au reușit să le ofere informații relevante în timp util, în special cu privire la existența produselor pe stoc sau o perioadă corectă de livrare.

„Opinii de Încredere” este un sistem care gestionează obiectiv feedback-ul cumpărătorilor și publică o notă medie a magazinelor online. Din 2017 sistemul a colectat: 110.968 de opinii de la clienții magazinelor online din cele 1.248.769 de emailuri trimise clienților. În prezent, sistemul Opinii de Încredere are 78 magazine online înscrise și 8.592 de opinii primite în ultimele 30 de zile.

Pentru magazinele online, sistemul de feedback este un instrument excelent pentru: a colecta opinii de la clienți reali verificați,  a optimiza business-ul și de a-și păstra clienții pe termenul lung.

Sistemul Opinii de Încredere este acordat împreună cu Marca de Încredere TRUSTED.ro și nu presupune costuri suplimentare. Instrumentul de feedback este garantat de TRUSTED.ro și începând cu 2020 dezvoltat în parteneriat cu Nordlogic Software.

Comunicatul de presă îl puteți accesa aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.