S-au stabilit amenzile privind geo-blocarea pentru magazinele românești

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 1 min)

Cum vă spuneam în acest articol în octombrie 2018, geo-blocarea este o practică discriminatorie care îi împiedică pe consumatorii online să achiziționeze produse sau servicii de pe un website dintr-un alt stat membru. Pentru a elimina această barieră, Uniunea Europeana(UE) a adoptat un Regulament privind geo-blocarea.

Ei, bine, deși Regulamentul era în vigoare de ceva vreme, până acum în legislația națională nu se adoptaseră măsuri exprese de sancționare.

Dar gata cu boieria! Începând cu 15 ianuarie 2020 se va putea aplica Hotărârea de Guvern nr. 914/2019 prin care s-au transpus în legislația națională măsurile pentru punerea în aplicare a Regulamentului UE 2018/302 al Parlamentului European și al Consiliului din 28 februarie 2018 privind prevenirea geo-blocării nejustificate și a altor forme de discriminare bazate pe cetățenia sau naționalitatea, domiciliul sau sediul clienților pe piața internă.

Geoblocarea
Sursa: Consiliul UE

Practic dacă nu respectă Regulamentul privind geo-blocarea, comercianții care vând în România pot fi amendați cu sume cuprinse între 5.000 şi 50.000 de lei de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, în situația în care clientul este un consumator (persoană fizică) , sau de Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, în cazul în care clientul este o întreprindere (persoană juridică).

Regulamentul și măsurile privind geo-blocarea sunt pași spre o piață digitală unică europeană care doresc să impulsioneze dezvoltarea comerțului electronic și să evite discriminarea cetățenilor europeni.

2 thoughts on “S-au stabilit amenzile privind geo-blocarea pentru magazinele românești

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.