Card prepay? Plăți și încasări în străinătate? Iată fintech-urile care te pot ajuta în afacere!

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 8 min)

De câțiva ani, piața digitală a serviciilor inovatoare s-a îmbogățit cu fintech-uri. Sunt companii care oferă servicii financiare ușor de accesat și folosit, care vin cu facilități bancare cu comisioane zero sau foarte mici și care te pot ajuta să-ți dezvolți magazinul online transfrontalier.

Fintech-urile au unele caracteristici comune:

  • fiecare dintre ele are o aplicație pentru smartphone;
  • în spate trebuie să ai un cont și un card bancar la o bancă din România sau din străinătate;
  • beneficiezi de un card fizic (sau mai multe);
  • încarci cardul prepay cu cât ai nevoie;
  • poți activa, suspenda sau bloca un card sau mai multe prin aplicație.

Trecem în revistă cîteva dintre aceste companii, ca să alegi în cunoștință de cauză, dacă vrei să-ți extinzi afacerea în afara României.


Revolut

Cu Revolut, ai un cont curent de business global pentru plăți internaționale simple, cu carduri de business preplătite și Open API. Ai conturi curente în mai multe monede și deții, primești și schimbi 29 de monede fără comisioane bancare imense. Transferi bani către orice alt cont Revolut (pentru afaceri sau personal) instantaneu și gratuit și faci astfel economie la comisioanele de transfer atunci când faci plăți către firme din întreaga lume.

Poți adăuga membri ai echipei în contul Revolut și membrii echipei îți trimit plăți spre aprobare. Calupurile de plăți îți permit să faci până la 1.000 de plăți cu un singur click. Poți avea mai multe carduri de firmă preplătite, deci urmărești ușor cheltuielile angajaților pe tabloul de bord.

Revolut Connect îți permite să te conectezi și să integrezi aplicații populare precum XERO, Slack, Zapier. Prin API-ul Revolut, poți automatiza mai multe procese.

Citește mai multe despre Revolut Business!


Transferwise

Cu Transferwise, plătești facturi externe și primești bani de la companii din străinătate cu comision zero. Poți integra Transferwise cu Xero. Poți face plăți în 40 de monede, cu comisioane de până la 14 ori mai mici decât cele din Paypal. Poți trimite bani direct din cardul de debit sau cardul bancar sau din balanța din cont. Destinatarul tău nu trebuie să aibă cont la Transferwise ca să primească banii.

Poți obține un cont bancar în Marea Britanie, Australia, Noua Zeelandă sau SUA, în câteva minute, chiar dacă nu ai o adresă locală într-una din aceste țări. În fiecare din aceste conturi, poți stoca bani sau îi poți transfera în banca ta din România. Când faci o plată într-una din monedele respective, nu trebuie neapărat să ai bani într-un cont în acea monedă, pentru că Transferwise va face instantaneu un schimb valutar cu cel mai mic comision.

Poți face mai multe plăți în același timp și folosești Open API furnizat de Transferwise, ca să integrezi serviciul cu altele pe care le folosești în companie și pentru a urmări în timp real ce se întâmplă cu fondurile tale.

Citește mai multe despre Transferwise Business!


Monese

Este un start-up londonez, iar pentru moment serviciile business sunt destinate celor care au o firmă înregistrată în Marea Britanie. Taxa lunară de utilizare este de 10 lire, iar pentru acești bani primești un cont de afaceri în Marea Britanie și un cont personal Plus, combinat cu aplicația Monese. Pentru a separa cheltuielile personale de cele pe firmă, poți avea card-uri de debit dedicate.

La transferurile și plățile locale, nu plătești comision. La plățile externe, Monese te va taxa cu cel mai mic comision posibil, oricum mai mic decât cel perceput de băncile tradiționale. Poți alimenta cardul de firmă și cu cash, în 40.000 de locuri din Marea Britanie. Atât contul personal, cât și cel de business permit tranzacții nelimitate, transferuri bancare rapide și direct debit. Este inclus un cont personal în euro (opțional) și în curând vei putea avea și un cont pe firmă în euro.

Citește mai multe despre Monese Business!


iCard

Cu iCard, poți face plăți și primi bani în 10 monede, dar acest număr se mărește constant. Poți accesa contul atât pe Web, cât și din aplicația mobilă. Pentru tine și pentru membrii echipei tale, poți comanda card-uri de debit Visa. Ai control complet asupra contului și tranzacțiilor și poți descărca oricând situațiile financiare.

Poți face plăți internaționale SEPA și SWIFT, plăți în masă și schimburi valutare instante. În cadrul aplicației, acorzi drepturi diferite membrilor echipei, în așa fel încât fiecare dintre ei să aibă acces doar la funcții specifice fișei postului său. Le poți plăti salariile ușor prin aplicație, la cele mai mici comisioane posibile.

Totul este securizat conform standardelor europene. iCard este o instituție de finanțe electronice acreditată în Uniunea Europeană. Soluțiile oferite de iCard sunt potrivite atât start-up-urilor, cât și companiilor cu experiență.

Citește mai multe despre iCard Business!


Neat

Și cu Neat poți face ce e posibil cu celelalte fintech-uri amintite. În plus, poți conecta Neat la platforma ta de plăți folosită în magazinul online, fie că este vorba despre Stripe, Paypal, Amazon sau altele.

Pentru tine și pentru angajații tăi, poți primi mai multe card-uri de debit Mastercard. Deocamdată, poți descărca situații financiare sau poți încărca astfel de rapoarte în Neat. Însă compania a anunțat că în curând va fi posibil să faci aceste lucruri automatizat, chiar în aplicație.

Neat nu este o instituție bancară, dar are un parteneriat cu ePaylinks, un emițător de carduri licențiat de Mastercard, din Hong Kong. Desigur, nu este nevoie să ai un cont bancar în Hong Kong pentru a putea folosi Neat Business. Moneda de bază este dolarul din Hong Kong și toate plățile și încasările din și în alte monede se fac prin conversie valutară la comisioane foarte mici.

Citește mai multe despre Neat Business!


LeoPay

Cam aceleași servicii le oferă și LeoPay: conturi în mai multe monede, carduri VISA, transferuri SEPA, internaționale și în masă, acces prin platforma Web și prin aplicație, export de rapoarte financiare.

Poți crea mai multe conturi de utilizator, pentru angajații tăi, iar prin LeoPay Payroll poți programa și plăti ușor salariile, dar ai și acces la statistici și rapoarte.

Particularitatea la înregistrare aici este că va trebui să vorbești prin video live cu unul din operatorii fintech-ului, care-ți va pune unele întrebări pentru verificarea identității. Și alte fintech-uri au această procedură video, dar este vorba doar despre a-ți mișca un pic capul și privirea în direcțiile indicate de aplicație.

Citește mai multe despre LeoPay Business!


Indiferent ce fintech ai alege pentru a administra finanțele magazinului tău online, este bine să testezi 2-3 înainte, pentru a le compara serviciile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.