Vrei să-ți deschizi un magazin online? Iată trei pași de parcurs!

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 4 min)

Deschiderea unui magazin online poate părea o bătaie de cap, dar este un proiect care trebuie bine planificat pentru a avea succes. Forbes.com oferă câteva sfaturi celor care se gândesc să pornească propria afacere online sau celor care au început deja acest proces.

startup

Pasul 1. Alege o nișă

Alegerea produsului sau produselor potrivite poate avea un impact pe termen lung asupra afacerii tale.

Prețul

Dacă prețul produsului este prea mic, va fi greu să faci profit într-un termen rezonabil. Dacă prețul e mare, clientul va fi reticent în a cumpăra sau va dori detalii prin telefon și/sau e-mail, ceea ce înseamnă că ai nevoie de un angajat care să facă acest lucru.

Marja

Multe produse vândute online au o marjă de profit de 30-35%, dar depinde de nișă. Fă o documentare despre marje înainte de a alege, contactează producătorul și/sau distribuitorul.

Disponibilitatea

Dacă produsul nu este disponibil în magazine, este bine să-l introduci la vânzarea online. De exemplu, imprimantele 3D nu se găsesc offline, deci vor fi căutate numai în magazine online.

Mărimea

Produsele mari necesită ambalaje costisitoare și transport scump. Va fi dificil să-l faci pe client să plătească livrarea în aceste condiții. Dacă însă este un produs de foarte mică nișă, ar trebui să fie căutat de consumatori.

Pasiunea

Dacă ești implicat personal în domeniul respectiv sau folosești chiar tu produsul pe care intenționezi să-l vinzi, asta se va vedea în afacere. Gândește-te dacă nu este avantajos să vinzi produse care au legătură cu hobby-urile tale.

Pasul 2. Găsește producători buni

După ce ai identificat produsele pe care vrei să le vinzi, trebuie să afli de unde faci rost de ele.

Google Shopping

Este un instrument excelent pentru a găsi produse vândute online, dar și distribuitorii lor.

Cataloage

Există mai multe baze de date cu distribuitori și producători, printre care Worldwide Brands și Wholesale Central.

Etapa următoare este să încerci să stabilești contracte cu producătorii. Nu vor dori toți să lucreze cu un magazin începător, deci trebuie să te aștepți la refuzuri. Pe de altă parte, caută și tu istoricul fiscal al producătorului respectiv, ca să știi dacă este de încredere.

Pasul 3. Realizarea site-ului

Ar fi o idee bună să realizezi site-ul chiar înainte să-i contactezi pe producători, ca să ai ce să le arăți. Dar vei avea un website gol, fără produse clare, din moment ce nu ai stabilit contracte, așa că pune câteva produse de probă în baza de date.

Alegerea unui platforme de e-commerce

Există câteva zeci de astfel de pachete software care te ajută să-ți construiești site-ul și să vinzi și majoritatea sunt cu plată. Stabilește un mic set de platforme pereferate și alege una dintre ele. Apoi umple site-ul cu conținut și testează și ajustează pe parcurs. Noi îți recomandăm să contactezi unul dintre partenerii noștri care furnizează platfome.

Identitate grafică

Vei avea nevoie de logo și elemente de design. Aici nu există o rețetă clară. Poți face chiar tu unele dintre lucruri sau poți apela la un profesionist. Dacă ai destui bani, este bine să lucrezi cu o agenție care poate produce toate elementele.

După ce dai drumul magazinului tău online, nu-ți mai rămâne decât să te informezi constant despre tot ce e nou în e-commerce. Fii la curent cu tendințele și adoptă bunele practici care ți se potrivesc!

Sursa: Forbes.com
Foto: Pressureua | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.