Marca de Încredere

TRUSTED.ro

Clienți online.  E-commerce.  Încredere.

Z

Un “sigiliu” plasat pe site-urile magazinelor online și site-urilor profesionale care îndeplinesc standardele noastre

L

Un plus de încredere în magazinul / site-ul profesional / firma respectivă.

Un mod prin care clienții află detalii despre magazinul online sau site-ul profesional de la care intenționează să cumpere

Fără îndoială, unul dintre elementele esenţiale pentru dezvoltarea comerţului electronic este încrederea consumatorilor. Marca de Încredere este un instrument de auto-reglementare menit să atingă acest scop.

Încrederea în comerțul online este motivul principal pentru care Uniunea Europeană a adoptat directive pentru protecţia consumatorului privind comerţul la distanţă şi comerţul electronic, ca o implementare a unuia dintre obiectivele menţionate la Summit-ul eEurope din Lisabona:

“(…) Comisia şi Consiliul să studieze cum să promoveze încrederea consumatorului în comerţul electronic”.

Cum, însă, Internetul este un mediu transnaţional, iar reglementările legale pentru protecţia consumatorului nu pot fi singurul element care aduc dezvoltarea afacerilor online, se încearcă implicarea activă a mediului de afaceri în creşterea încrederii în domeniul în care activează. Chiar prin directiva privind comerţul electronic s-a încercat stipularea acestui lucru prin promovarea codurilor de conduită şi a metodelor extra-judiciare de rezolvare a disputelor ca opțiuni ce pot creşte comerţul electronic.