Sfaturi în perioada de criză pentru cumpărătorul online

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 4 min)

Dacă pentru magazinele online cuvântul de ordine poate fi incertitudinea, pentru consumatorul online cel mai probabil se aplică prudența și atenția. Am discutat zilele acestea cu magazine online și l-am ascultat pe Iulian Stanciu, CEO eMag în webinarul de la GPeC de pe 24 martie pentru a înțelege problemele și oportunitățile magazinelor online în vreme de criză și cum se raportează cumpărătorul online la ele.

În primul rând, lucrurile – inclusiv comerțul online – se mișcă în continuare, noi suntem cei care trebuie să ne găsim un echilibru în consum și să ne reconstruim normalitatea și în perioada când stăm acasă.

În al doilea rând, cifrele din comerțul online ne arată că anumite domenii au creșteri (nu doar cele legate de sănătate – dar și cele din cu totul alte zone – de ex. s-au vândute mai multe aparate de făcut pâine, board games-uri și tablete), în vreme ce altele au anumite reculuri (domeniul auto sau fashion sau produse de lux).

În al treilea rând este clar că sunt domenii extrem de afectate – în special turismul, biletele sau industria HORECA. Vă recomandăm solidaritate si să nu anulați achizițiile, business-urile trebuie susținute și pe această perioadă. Mai mult în mediul online există deja numeroase campanii de a sprijini economia națională, cu îndemnuri în mod special spre industria HORECA grav afectată de această criză.  Foarte des vedem pe rețelele de socializare: comandă online și hai să facem un efort comun!

Recomandăm ca în perioada aceasta să fiți mai calmi și toleranți decât de obicei și să țineți cont de câteva particularități de care trebuie să luați seama:

  • Raportați speculatorii cu produse medicale, indiferent de platformă. Emag a anunțat că a blocat peste 1000 de produse și a reziliat contractele cu 10 parteneri în urma raportărilor, iar OLX are reguli speciale în acest sens.
  • Ca și ceilalți profesioniști în domeniu, încurajăm plata cu cardul sau orice altă metodă care evită transferul de bani cash (care pot conține viruși) de la o persoană la alta.
  • Pot fi probleme cu stocurile, îndeosebi dacă sunt produse în China sau Europa. Stocurile magazinelor pot fi blocate sau sa dureze mai mult în tranzit, dar dacă aveți nevoie de produsul comandat este un moment bun să îl comandați, doar să aveți un pic mai multă răbdare decât de obicei.
  • S-ar putea să existe întârzieri nedorite in comunicare din partea magazinelor online pentru ca deși majoritatea continuă activitatea, lucrând de acasă acolo unde este posibil, uneori încercă să combine viața personală cu locul de muncă, ceea ce nu este neapărat ușor. Deci insistați pentru o comunicare corectă, dar fiți toleranță dacă comunicarea este mai grea.
  • Conform datelor noastre, sistemele de curierat din România funcționează bine și la parametri maximi, dar nu uitați că este posibil ca un caz de răspândire comunitară să creeze probleme dintr-o dată într-o anumită zonă.
  • În cazul cumpărăturilor online la supermaket-uri, există o perioadă lungă de așteptare dacă doriți livrare acasă – astăzi la Emag era estimată la 10 zile alții cum ar fi Cora au reguli precise dacă comanzi și ești în auto-izolare.
  • Conform testelor făcute de comercianți online din toată lumea, virușii nu rezistă pe suprafețele cartonate, deci nu există nicio șansă de infectare de pe ambalajul produselor primite.

În fine, ca să terminăm și cu o veste bună: dacă va cautați cumva un loc de muncă în perioada acesta, sunt sectoare de e-commerce care caută angajați chiar acum – atât firmele de curierat, cât și Emag pentru locuri de muncă din depozit.

Vom trece și peste aceasta, împreună, deci vă urăm să fiți sănătoși și să faceți cumpărături online de acasă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.