Bune practici – Câteva lucruri pe care le pot face magazinele online în actuala criză

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 5 min)

Trăim vremuri pline de incertitudine și cu siguranță următoarele săptămâni sau luni vor fi provocatoare. Un studiu despre impactul Covid-19 asupra industriei de e-cmmerce realizat de 2performant ne dă cumva speranțe: 41,6% din magazinele online respondente au declarat că sunt precauți, nu îngijorați. 

Ca și idei generale, în această stare de urgență datorată răspândirii rapide a virusului COVID-19, dar de fapt în orice criză:

  1. În primul rând trebuie să vă păstrați calmul. Suntem cu toții implicați în aceeași situație și fiecare încearcă să vadă soluțiile potrivite în funcție de situația în care se află.
  2. Comunicați deschis și onest cu clienții și angajații voștri.
  3. Știm că în mod normal sunteți inventivi și creativi, dar acum mai mult ca oricând veți fi provocați să „think outside the box” și să vă asigurați de continuitatea business-ului.

Pe partea criteriilor analizate de Trusted.ro vă recomandăm următoarele lucruri practice – promovând deja bune practici pe care le-am văzut deja la magazinele online:

  1. Comunicați clar pe pagina principală și pe canalele de social media că acceptați, prelucrați și trimiteți comenzi, chiar și în această perioadă. Dacă sunteți cumva în nefericita situație de a nu putea continua activitatea, anunțați pe site că în perioada aceasta nu se pot face comenzi online și dezactivați posibilitatea tehnică de a face o comandă (dacă cumva cineva nu vede mesajul).
  2. Dacă estimați că poate dura mai mult să ajungă comanda, adăugați pe site noi termeni de livrare speciali după ce discutați cu firmele de curierat și informați clienții când vor ajunge produsele la ei în momentul comenzii.
  3. Cei care doresc să își țină clienții fideli aproape deja au comunicat sau comunică ce măsuri interne au luat ei în perioada asta – de la încurajarea plății cu cardul (puteți da și un discount pentru încurajare) la măsuri pentru dezinfectare sau măsuri de îngrijirea a angajaților Puteți sa informați prin email, dar și pe social media sau în secțiunea de întrebări frecvente.
  4. Dacă sunt alte modificări sau avantaje în a cumpăra online de la voi în perioada aceasta, nu uitați să le scoateți în față – poate fi de la un sistem automatizat de împachetare până la posibilitatea de a trimite direct cadou unei persoane dragi, a cărei zile de naștere este în această perioadă.
  5. Actualizați stocurile cât de des puteți, postați pe site dacă un produs nu îl mai aveți pe stoc. Sau dacă este imposibil de pus automat, rugați clienții să confirme telefonic stocul.
  6. Continuați să cereți review-uri la produsele livrate – este un semn de continuitate a business-ului.
  7. Nu uitați să vă asigurați că aveți un flux de comandă funcțional pe magazinul online.

Din categoria ce să nu facem, mai reiterăm o recomandare pentru voi pe care o facem în mod constant și în ate ocazii: nu faceți spam-uri și promoții pentru ceea ce nu puteți livra din disperare pentru realizarea unor posibile comenzi. Păstrați-vă integritatea.

Este impresionant și demn de apreciat cum în aceste momente comunitatea s-a mobilizat și încearcă să se sprijine reciproc sau să întărească sistemul de sănătate publică. Pentru industria de e-commerce, companiile de curierat au luat măsurile necesare pentru ca întregul flux logistic și de livrare aferent unei achiziții online să se desfășoare în condiții sigure, de igienă și sănătate pentru personal și clienți. Iar unii furnizori de plăți (cum e partenerul nostru MobilPay) vă ajută cu implementare gratuită și soluții simple, gen link de plată.

În urma declarării stării de urgență la nivel național s-au luat și probabil se vor mai lua o serie de măsuri la nivel economic și fiscal care să sprijine mediul de afaceri. Le puteți pe primele deocamdată pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice.

Să încercăm să privim și partea plină a paharului: avem feedback de la mai multe magazine că în continuare comenzile online vin, în unele sectoare chiar au crescut comezile online.

Poate este și o oportunitate să descoperiți segmente și nișe noi, din păcate forțați de situație. Piața este un mix între cerere și ofertă, dar suntem siguri că împreună, business-uri creative, serioase și clienți răbdători, vom trece și peste această perioadă.

Cine știe poate ieșim din această criză cu o rata mai mică a plății ramburs :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.