Sfaturi pentru magazine online care vând către copii

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

Safer Internet Day kids

Astăzi este Ziua Siguranței pe Internet așa că ne-am gândit să vă dăm câteva sfaturi pentru magazinele online care au ca public țintă copii, adolescenții și tinerii. 

În România, termenul de ‘copil’ este definit ca orice persoană sub vârsta de 18 ani,  chiar dacă uneori – să fim onești – “unii copii de 17 ani” s-ar putea să știe mai bine cum se comandă online decât știu părinții lui.

Trebuie să recunoaștem că pentru industria de haine, accesorii și jocuri acest public țintă poate fi unul foarte interesant, în funcție de produsele și serviciile vândute. Știm că e un domeniu nișat cu provocări etice și legale, dar tocmai de aceea credem că aceste sfaturi sunt utile: 

1. Limbaj ușor de înțeles 

Dacă sunteți magazine online și aveți ca public țintă copiii pentru anumite produse și servicii, limbajul folosit pe întreb site-ul, dar și pe parcursul fluxului de vânzare, trebuie să fie scris într-un mod ușor de înțeles de aceștia, în funcție vârsta acestora.

2. Newsletter 

Când cereți consimțământul pentru newsletter, limbajul folosit trebuie să fie ușor de înțeles pentru copii, să nu existe dubii că se abonează la informări periodice. Acum mai mult ca niciodată, vă sugerăm să folosiți double opt-in la abonarea la newsletter, pentru a confirma că își dau adresa lor. Pentru cei sub 16 ani, art. 8 alin. 1 din GDPR spune clar că trebuie și acordul părinților (pentru prelucrarea datelor lor personale).

3. Campanii de marketing 

Știm că promovarea este esențială pentru creșterea vânzărilor, iar fotografiile și video-urile folosite trebuie să fie unice și atragă atenția. Atenție aici ce materiale folosiți, de unde și cum le procurați. Vă sugerăm să folosiți baze de date plătite sau cu acorduri clare de redistribuire sau dacă organizați voi ședințe foto/video să nu uitați să luați în scris acordul părinților, care să precizeze clar unde vor fi folosite aceste poze cu copii lor. Una este să fie doar o fotografie de produs pe un site, altceva este un billboard în centrul orașului.

4. Vânzarea online către copii 

Pentru situația în care copilul are sub 16 ani, vă trebuie acordul părinților/tutorilor legali pentru a finaliza comanda. În lipsa acestui acord, vânzarea poate fi anulată în orice moment.

5. Termeni și condiții 

Sunt unele magazine care doar scriu în Termeni și condiții ca “vindem doar celor peste 18 ani” pentru a nu intra în provocările de mai sus. Doar că această notă nu vă acoperă pentru situația în care știți că cei care cumpără sunt de obicei copiii, cu doar veți crede că eludați problema. Magazinul online – ca un profesionist în domeniu – ar trebui să știe ce public are și, mai degrabă am recomanda ca în astfel de situații să aveți niște Termeni și condiții simplificate pentru publicul mai tânăr nefamiliarizat cu anumiți termeni.

Spor la implementarea acestor sfaturi dacă vindeți către copii. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.