Cum verifici un magazin online de produse alimentare

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

Produsele alimentare vândute online trebuie să beneficieze de o atenție sporită din partea magazinelor, deoarece poate fi în joc sănătatea clienților lor. Iar dacă ești cumpărător de produse alimentare online, nu strică să fii mai atent pe site-urile de acest tip decât pe cele de IT, fashion sau cărți. Iată câteva sfaturi pentru clienții online, dar și pentru magazinele care activează în această nișă.

Elemente specifice pe care să le iei în seamă

Vorbim despre produse alimentare, așa că există o serie de reglementări specifice de care magazinul online trebuie să țină seama. Iată-le pe cele mai importante:

  • site-urile care oferă produse și servicii supuse controlului sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor (de exemplu: carne, ouă, lactate) sunt obligate să pună pe homepage un link către Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (Ordinul ANSVSA nr. 5/2010, art. 3);
  • conform aceluiași ordin, pagina produsului trebuie să conțină neapărat cel puțin:
    • ingredientele (de exemplu: lapte praf, zahăr, făină, E-uri – în funcție de produs)
    • alergenii (de exemplu: gluten, arahide, soia, fructe de mare)
    • indicațiile de păstrare (de exemplu: “a se păstra în loc uscat și răcoros”)
    • modul de consum (de exemplu: “a se consuma în maximum o lună de la deschidere”).

Regulamentul UE 1169/2011 art. 14 spune de asemenea că trebuie adăugate pe site, pentru fiecare produs:

  • țara de origine sau locul de proveniență;
  • concentrația alcoolică dobândită, pentru băuturile care conțin mai mult de 1,2 % alcool în volum;
  • o declarație nutrițională (vezi ca exemplu pozitiv tabelul de la Nutella)

Elemente generale la care să fii atent

Dă o raită pe site-ul magazinului vizat și vezi dacă:

  • există un link spre ANPC pe prima pagină;
  • site-ul are o pagină de contact, cu telefon, e-mail sau formular de contact, adresă și datele firmei;
  • este menționat procesatorul de plăți online, eventual cu link către el;
  • există o procedură de conciliere internă în caz de nemulțumiri.

Acestea sunt doar câteva dintre criteriile de atestare TRUSTED.RO, pe baza cărora acordăm magazinelor online Marca de Încredere. Vezi aici toate criteriile.

În afară de acest checklist, ar fi bine ca site-ul să aibă HTTPS în adresă, toate costurile să fie menționate în pagina produsului (inclusiv taxa de transport sau un link spre o pagină cu aceste informații) și să fie indicații că produsele nu sunt contrafăcute (de exemplu, certificat de la producător și/sau importator).

Nu în ultimul rând, sunt avantajate în ochii clienților magazinele online care prezintă note și opinii de la cumpărători pe site, printr-un sistem propriu de review-uri sau printr-unul independent, cum este “Opinii de Încredere by TRUSTED.RO”.

Pentru magazinul online, poate părea o activitate laborioasă să realizeze documentarea necesară paginii produsului și să respecte toate reglementările în vigoare, dar acest lucru duce la încrederea clienților în site-ul respectiv și, implicit, la ceea ce-și dorește oricine are o afacere online: conversii.


Citește și:
Cum verific un site de turism care vinde online bilete și sejururi


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.