Raportul pieței GPeC 2018: consumatorii vor prețuri mai mici pe transport și să testeze produsele înainte de cumpărare

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

Potrivit Raportului Pieței de E-Commerce GPeC 2018, principalele motive invocate de cei care nu au cumpărat online sunt:

  • Neîncrederea că produsele prezentate în magazinele online corespund realității: 65% în 2018 comparativ cu 68% în 2017;
  • Imposibilitatea de a vedea, testa și proba produsele: 58% în 2018 comparativ cu 53% în 2017;
  • Neîncrederea în magazinele online / teama de a nu fi fraudat: 46% în 2018 comparativ cu 51% în 2017;
  • Plata taxelor de transport în plus față de prețul produsului: 33% în 2018 comparativ cu 30% în 2017.

Valoarea cumpărăturilor online a depășit pragul de 3,5 miliarde de euro în 2018, cu aprox. 30% mai mult decât în 2017, când s-au înregistrat 2,8 miliarde de euro.

Cele mai importante două argumente care i-ar convinge pe non-cumpărători să facă pasul spre achizițiile online sunt:

  • Prețurile produselor să fie mai mici decât în magazinele clasice: 65% în 2018 vs. 54% în 2017;
  • Livrarea cât mai rapidă a produselor: 38% în 2018 vs. 27% în 2017.

Factorii esențiali în luarea deciziei de cumpărare: prețurile mici, livrarea rapidă și notorietatea magazinului online

Ca și în 2017, cumpărătorii aleg să cumpere de la magazinele online cu notorietate pe piață, care au prețuri cât mai mici și timpi de livrare cât mai scurți, aceștia fiind principalii factori în luarea deciziei de cumpărare.

Pe de altă parte, clienții magazinelor online se arată dispuși să cumpere mai des dacă:

  • magazinele online ar publica cât mai vizibil prețul final al produselor și toate taxele sau eventualele costuri adiționale;
  • magazinele online și-ar respecta întocmai termenele de livrare și promisiunile făcute clienților;
  • magazinele online ar publica informații în timp real despre stocul produselor promovate pe site.

Black Friday 2018: vânzări de peste 250 de milioane de euro

În campania de Black Friday din noiembrie 2018, românii au făcut cumpărături online de peste 250 de milioane de euro, în creștere cu aprox. 30% față de 2017, când valoarea se situa la puțin peste 200 de milioane de euro.

Vânzările de Black Friday au crescut semnificativ de la un an la altul, dacă ne raportăm la valorile din anii trecuți, respectiv 130 milioane euro în 2016 și aprox. 100 milioane euro în 2015 – ceea ce demonstrează că notorietatea celui mai mare eveniment de reduceri din online-ul românesc a crescut considerabil în rândul românilor.

83% dintre români aleg să plătească ramburs, la livrare

Metoda de plată preferată a românilor rămâne rambursul într-o proporție covârșitoare de aprox. 83%, înregistrând o scădere extrem de ușoară față de 2017, când procentul era de 85%.

Potrivit procesatorului NETOPIA Payments, media plăților online prin card se situează în jurul valorii de 15%. Diferența de 2 puncte procentuale până la 100% este dată de alte metode de plată, precum online banking, micro-plăți prin SMS etc.

CITEȘTE DETALII PE BLOG-UL GPEC:
CELE MAI TRANZACȚIONATE NIȘE, DATE DESPRE ACCESUL ROMÂNILOR LA INTERNET, TENDINȚE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.