Cum a fost anul 2018 pentru TRUSTED.RO

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 9 min)

Ca și în 2017, și anul acesta am îmbinat online-ul cu offline-ul. Am scris articole, am creat video-uri, ne-am mărit prezența pe Instagram, am fost la evenimente și conferințe, am făcut studii de piață și am organizat câteva cursuri.

Anul GDPR-ului

Anul 2018 a fost marcat de începerea aplicării Regulamentului General de Protecție a Datelor Personale (GDPR). Ne-am pregătit și noi și am pregătit și magazinele, cu unele intervenții:

Datorită intrării în vigoare a regulamentului, am schimbat o mică parte din standardele TRUSTED. După consultarea publică și cea prin e-mail cu magazinele atestate, am adoptat noile standarde pe baza cărora acordăm Marca de Încredere. Citiți noile criterii de evaluare.

Dacă vă simțiți încrezători, faceți-vă testul GDPR, ca să vedeți cât de bine cunoașteți regulamentul!

Cursurile noastre pentru începători

Am observat că sunt o mulțime de persoane care activează în e-commerce care nu știu unele lucruri de bază sau că-și iau informațiile din surse îndoielnice. De aceea, am organizat în 2018 câteva cursuri pentru începători:

  • Introducere în GDPR cu Bogdan Manolea
  • Cum se folosește Google Tag Manager cu Alex Rada
  • Marketing prin conținut (două serii) cu George Hari Popescu
  • Noțiuni de contabilitate pentru magazinele online cu Mihaela Călin
  • Introducere în Google Analytics cu Liviu Taloi

Magazinele online atestate de noi au primit locuri gratuite sau cu reducere la aceste cursuri.

Am participat la evenimente offline

În luna mai, am fost la GPeC Summit, unde am aflat că mărcile de încredere pot reduce fricțiunea clientului pe panta cumpărării de pe site.

La Școala de Vară de E-Commerce GPeC 2018, am asistat de la prezentări ale specialiștilor români în comerț electronic, marketing, Analytics și Ads.

Am continuat seria de cursuri cu GPeC Trainings – 3 zile de cursuri intensive de e-commerce și marketing online, pentru a doua oară în Cluj. 

În luna noiembrie, am participat la al doilea Summit, unde ne-am bucurat să-i auzim pe Nir Eyal și pe David Meerman Scott vorbind despre importanța conținutului în strategia de marketing. 

În cadrul Galei Premiilor E-Commerce, am acordat premiul Vocea Clienților magazinului online Janette.ro, care a obținut în acest an cea mai mare medie de la clienții săi – 9,92.

Tot în noiembrie, am fost la dezbaterea Comisiei Europene despre “new deal for consumers”. Bogdan Manolea a participat la o masă rotundă despre perspectiva românească asupra acestor inițiative europene. “New deal for consumers” vor permite unor entități calificate să introducă acțiuni de reprezentare în numele consumatorilor și vor conferi autorităților de protecție a consumatorilor din statele membre competențe consolidate pentru aplicarea de sancțiuni.

Am cercetat piața și am aflat lucruri interesante

În cadrul cercetării interne din cadrul sistemului nostru Opinii de Încredere, am aflat că majoritatea clienților apreciază magazinele online românești de unde au făcut o achiziție (nota medie 9,42), sunt mulțumiți de calitatea livrării (nota medie 9,02) și, în proporție covârșitoare, ar recomanda și altora magazinele online de la care au cumpărat (97%).

Am profitat de participarea la Târgul Ghidul Miresei pentru a sonda modul în care firmele mizează pe Internet în afacerile lor. Am putut identifica acțiuni și mesaje pentru creșterea încrederii clienților în site-urile de prezentare și magazinele online chestionate.

În decembrie am publicat rezultatele unui studiu important de piață despre încrederea românilor în magazinele online. Am aflat că mărcile de încredere sunt un factor care influențează pozitiv încrederea în magazine pentru 77% dintre respondenți. În plus, oamenii cumpără mai curând de la magazine online despre care alți cumpărători au lăsat preponderent recenzii favorabile.

Instagram și video

Anul acesta, am încercat să fim mai prezenți pe Instagram și am inițiat o serie de scurte clipuri video și una de proverbe adaptate la e-commerce. Dați-ne Follow pe Instagram!

Clipurile video publicate pe Instagram, Youtube și Facebook au avut ca scop să transmită informația esențială în două minute sau mai puțin.


Cele mai citite articole de pe blog

Cel mai accesat articol în 2018 a fost un „oldie but goldie” din 2015 despre dreptul de retragere din contract al clientului (retur) – „5 lucruri despre returnarea produselor cumpărate online de către persoanele FIZICE”.

Pe locul doi s-a situat un articol referitor la GDPR, mai croncret un text cu sfaturi pentru magazinele online – „GDPR Ce trebuie să conțină politica de confidențialitate de pe site-ul magazinului tău online”.

Pe următoarele 3 locuri s-au aflat articolele:

Cumpărătorii au apăsat pe Marca de Încredere și au lăsat recenzii

În anul care se încheie, 36.000 de vizitatori ai magazinelor online atestate au dat click pe Marca de Încredere vizibilă în site-uri. Majoritatea dintre clienții care au dat click au făcut acest lucru pe site-urile magazinelor online administrate de companii mari, care au și magazine fizice.

În ceea ce privește sistemul Opinii de Încredere, în 2018 au fost publicate 23.700 de note și opinii (s-au efectuat 212.700 de comenzi, deci rata de răspuns a fost de 10%).

Dintre acestea, doar 139 de note au fost mai mici de 5. În urma dialogului dintre magazin și client, 35 dintre notele mici au fost transformate în note mai mari.

Oferta noastră de sărbători

Încheiem anul 2018 în forță și ne gândim cu speranță la 2019. De aceea, venim acum cu o ofertă pentru aceia dintre voi care au un magazin online și doresc Marca de Încredere sau pentru prietenii voștri care au o afacere online.

Plătește 199 de euro (+TVA) în loc de 240 de euro pentru 1 an de certificare TRUSTED.ro!

Dacă ai un magazin online, completează formularul de înscriere până în 21 decembrie, ora 23:59

Dacă știi un prieten cu magazin online, îndeamnă-l să se înscrie pentru a profita de oferă!

Pachetul include:

  • Marca de Încredere TRUSTED.RO
  • Sistemul de recenzii “Opinii de Încredere”
  • Reduceri la partenerii noștri
  • Locuri gratuite sau cu reducere la cursurile noastre
  • Verificarea uptime-ului site-ului
  • Verificare periodică de securitate a site-ului
  • Etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.