4 tendințe în e-commerce, de la chatbots la comerțul conversațional

Magazinele online sunt nevoite să se adapteze constant, atât preferințelor în schimbare ale clienților cât și tehnologiilor inovatoare. Iată câteva dintre cele mai evidente tendințe ce au impact din ce în ce mai semnificativ asupra e-commerce-ului.

1. Chatbot – interfața de comunicare

Chatbot este soluția prin care jucătorii din retail comunică mai ușor cu clienții, prin mesaje text, aplicații de messenger sau live chat,în defavoarea apelului telefonic sau a e-mail-lui.

Avantaje ale utilizării chatbot-urilor:

  • oferă răspunsuri automate și rapide la întrebări obișnuite, prin inteligența artificială;
  • pot fi utilizate platformele de comunicare ”clasice”, de genul Messenger de la Facebook sau Skype;
  • răspund solitării consumatorilor privind comoditatea acestora în interacțiunile comerciale.

(Vezi studiul Mastercard: Is anybody there? Giving Conversational Commerce a voice)

Din datele cercetării derulate de Ubisend aflăm că 35% dintre consumatori preferă comunicarea mediată de chatbots, iar aproape două treimi dintre aceștia susțin că astfel au acces, instantaneu, la informațiile dorite.

O cercetare Gartner anticipează că, până în 2020, 85% dintre întrebările clienților vor primi răspunsurile așteptate fără a fi necesară interacțiunea dintre oameni.

2. E-commerce-ul își va continua creșterea

World Trade Organization estimează o creștere cu 4,4% a comerțului mondial în 2018, în timp ce analizele strategice ale Euromonitor International apreciază o creștere cu 73% a comerțului electronic până în 2022.

E-commerce-ul va reprezenta canalul cu creșterea cea mai mare din retail.

3. Rolul motoarelor de căutare

Potrivit companiei de cercetări de piață Nielsen, platformele de e-commerce și-au îmbunătățit semnificativ capacitățile de căutare în ultimii ani. În 2017, rata de succes a căutărilor a fost de 92%, comparativ cu 74% din 2011.

4. Comerțul conversațional

20% dintre adulții din SUA dețin un asistent digital – de exemplu, Amazon Echo sau Google Home – iar o parte dintre aceștia le utilizează pentru a plasa vocal comenzi comerciale.

Companiile de cercetări de piață anticipează o extindere a utilizării acestora: Emarketer estimează pentru 2019 creșterea pieței americane la 75,5 milioane de utilizatori, iar Gartner opinează că 20% din navigarea pe net se va face fără intermedierea unui ecran până în 2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.