4 metode prin care-i faci pe clienți să interacționeze cu magazinul tău online

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)

Magazinele de top știu cum să-și apropie clienții, cum să le capteze interesul și, finalmente, să-i fidelizeze. Ele comunică suficient de mult, încurajează interacțiunile, investesc în conținut util și aplicații prietenoase și se asigură că valorile promovate corespund cu cele ale segmentului vizat. Astfel, ele sporesc atașamentul clienților față de brand.

IRUK Top 500 Retailers a identificat patru instrumente prin care poți implica mai mult consumatorii în relația cu brand-ul promovat.

1. Oferă informație utilă/practică

Indiferent de profilul de activitate al comerciantului, cei din top se adresează publicului țintă prin conținut care să-i fie util și prin care să-l cointereseze, fie că este vorba de blog, revistă online sau video-uri de consiliere de tip “Cum se face…”.

Secretul constă în relevanța și actualizarea constantă a conținutului. Exemple:

  • un video amuzant despre istoria patului de la Bensons for Beds:

  • o serie de video-uri de la B&Q despre activități pe care le poți face fără a chema specialiști;
  • sau, tot de la B&Q, o aplicație prin care poți simula 3D modul în care ar arăta mobilierul din baia proprie.

2.  Creează conținut care să fie ușor de găsit

Adaugă în meniul de navigare elemente clare prin care să semnalezi conținutul de calitate. La Marks & Spencer, “Style & Living” se găsește la rubrica “Inspire Me” de pe prima pagină.

3. Încurajează-i pe clienți să lase recenzii după cumpărare

În Top 500 IRUK, 61% dintre magazine încurajează cumpărătorii să le evalueze serviciile. În unele cazuri, clienții pot intra în detalii și pot preciza motivele pentru care au ales acel produs, scopurile în care-l vor folosi etc.


Ești magazin atestat TRUSTED.ro și nu folosești sistemul Opinii de Încredere? Acest sistem de opinii și note de la clienți este inclus în pachetul de care beneficiază magazinele ce dețin Marca de Încredere. Scrie-ne un e-mail pentru detalii!


4. Fii activ în social media

Comercianții din IRUK Top 500 sunt activi pe social media. Astfel:

  • 98 % au cont de Facebook
  • 98% au Twitter
  • 92% au canal Youtube
  • 91% au cont pe Instagram
  • 87% Pinterest
  • 22% sunt activi pe Snapchat

Încearcă fiecare dintre aceste 4 strategii și apoi măsoară rezultatele și compară-le cu cele dinainte de a implementa aceste metode. Sigur vei vedea o diferență pozitivă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.