GPeC aduce raportul pieței de e-commerce 2017 > Românii au cumpărat online de 2,8 miliarde de euro

GPeC - cel mai important eveniment de e-commerce si cea mai mare comunitate a magazinelor onlinePotrivit cifrelor și estimărilor principalilor jucători din comerțul electronic românesc împreună cu GPeC (sursele sunt menționate la finalul raportului), valoarea cumpărăturilor online a ajuns la 2,8 miliarde de euro în 2017, cu peste 40% mai mult decât în 2016, când s-au înregistrat 1,8 – 2 miliarde de euro. Acest lucru ar însemna că românii au cheltuit, în medie, 7,67 milioane de euro în fiecare zi din an pentru cumpărături prin internet.

E-Commerce Share din total Retail: 5,6%

Creșterea de aprox. 40% de la un an la altul înregistrată de piața românească de e-commerce este una din cele mai mari creșteri la nivelul Uniunii Europene. Valoarea pieței de e-commerce din totalul pieței de retail se situează la aprox. 5,6%, în creștere față de 4%, cât se înregistra în 2016. Cu toate acestea, procentul este încă mic comparativ cu țările dezvoltate, dar arată potențialul uriaș de creștere al pieței românești de comerț electronic.

Statistici piata de e-commerce romaneasca 2017

44% din utilizatorii de internet din mediul urban au făcut cumpărături online cel puțin lunar

În aprilie 2017, GPeC împreună cu compania de cercetare de piață iSense Solutions au derulat un studiu în rândul utilizatorilor de internet pe un eșantion de 1012 repondenți – eșantion reprezentativ la nivel urban în funcție de vârstă, sex, mărimea localității și regiune.

Potrivit studiului, 44% din utilizatorii de internet din mediul urban au făcut cumpărături online cel puțin lunar, iar 62% dintre aceștia au vârste cuprinse între 18 și 34 de ani.

Principalele motive invocate de cei care nu au cumpărat online sunt, în ordine: neîncrederea că produsele prezentate pe site corespund realității; imposibilitatea de a vedea, testa și proba produsele înainte de achiziție; neîncrederea în calitatea serviciilor magazinelor online și plata taxelor de transport suplimentar față de prețul produsului atunci când acesta este achiziționat online.

De cealaltă parte, cumpărătorii online preferă shopping-ul prin internet pentru că: economisesc timp; oferta de produse este mai bogată; pot compara produsele ușor; este mai ieftin și mai comod online.

Peste 7.000 de magazine online în România

Din punct de vedere al numărului de magazine online, acesta a crescut semnificativ de la aprox. 5.000 de magazine în 2016, la peste 7.000 de magazine online în 2017. Potrivit oficialilor eMAG tendința de creștere se va accentua în 2018, estimându-se dublarea numărului de comercianți online la aprox. 14.000 – 15.000.

Principalele categorii de produse vândute în 2017 și valorile medii ale comenzilor

Topul principalelor categorii de produse vândute online în 2017 (exclusiv e-tail) este, în ordine: produsele din gama Electro-IT&C (ex.: PC și componente PC, notebooks, tablete, telefoane mobile, electronice și electrocasnice etc.); produsele de tip Fashion & Beauty (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, cosmetice, parfumuri, ceasuri etc.); produsele pentru casă și decorațiuni, cărțile precum și produsele destinate copiilor (de la jucării până la articole pentru copii de tip: cărucioare, vestimentație, consumabile etc.).

———————

Sursele cifrelor și estimărilor de piață publicate în acest raport sunt (în ordine alfabetică): ANCOM, ARMO, Breeze Mobile, eMAG, GPeC, Institutul Național de Statistică, iSense Solutions, mobilPay, PayU, RomCard, United Nations Department of Economic and Social Affairs.

CITEȘTE ARTICOLUL INTEGRAL PE BLOG-UL GPEC

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *