Inovații online: mașina cumpărată online și returnată la fel, auto check-in, ospătarul vine prin smartphone

Mașina de 10 zile

OWT Garage are o nișă foarte îngustă: cumpără mașini de la proprietari și le vinde mai departe. Sigur, ați putea spune că asta fac mulți. Da, dar în acest caz, te poți răzgândi în 10 zile și poți returna mașina! Proprietarul are deja banii, iar noul cumpărător îi primește înapoi când automobilul se vinde din nou. Profitul site-ului vine din comisionul pe care-l adaugă la fiecare vânzare sau revânzare.

owt-garage

Practic, vânzătorul face o cerere pe site, iar cei de la OWT vin, inspectează mașina, o fotografiază, o listează pe site. Când se vinde automobilul, îi fac plinul, îl igienizează, îl livrează şi se ocupă de acte pentru cumpărător. Iar dacă noul proprietar nu este mulţumit, îl poate returna în 10 zile, dacă nu l-a lovit şi dacă a făcut mai puţin de 1.000 de km cu el. Iar dacă vă întrebați de la ce vine „OWT”, este de la One Way Ticket.


Hotelurile cu autoservire

Sigur vi s-a întâmplat să stați la coadă la recepție atunci când doriți să faceți check-in la hotel. Dacă vă nimeriți în spatele unui grup de turiști de 30 de persoane, adio zi de plajă! Ei bine, aplicația de smartphone Onescan, dezvoltată de Ensygnia, vă oferă controlul asupra întregului proces de check-in. Ajungeți la hotel, scanați un cod și vi se alocă o cameră, iar apoi scanați un alt cod sau folosiți Bluetooth pentru a deschide ușa camerei.

onescan

Aplicația este integrată în sistemele de management ale hotelurilor și clientul primește pe smartphone toate detaliile practice. Automat, se trimite la recepție un act de identitate și plata se face la finalul sejurului, tot automat. Dacă vrei, factura poate fi împărțită în alte două facturi: personală și de afaceri, deci poți deconta întreaga sumă sau doar o parte. Aplicația poate fi folosită și pentru shopping online.


Abonament la vinuri

Am mai scris în seria noastră de inovații online despre servicii de abonament prin care ți se trimit acasă cărți, discuri de vinilin și chiar absorbante intime. Iată un alt serviciu asemănător, prin care te poți abona la… vinuri. Dar stați, asta nu e tot: vinurile sunt livrate în cutia poștală! Exact, nu în cutie de tip colet, ci în același fel în care primești scrisori. Garçon Wines a inventat un tip de sticlă de plastic adaptat la dimensiunile cutiilor poștale tipice. În acest mod, vinul te așteaptă seara, acasă.

Garçon Wines a fost fondat de Joe Revell, participant la celebra emisiune TV „The Apprentice”, unde a câștigat premiul de 20.000 de lire. Sticlele sunt plate și pot fi depozitate ușor. Unde mai pui că nimeni nu va ști că acea stivă de cutii de carton conține vinuri! Apropo, ați observat că site-ul acestui serviciu are extensia .club?


Cheamă ospătarul prin smartphone

Este o aplicație gândită să câștigi timp, dezvoltată de trei tineri antreprenori români. Fast Order i-ar putea scăpa treptat de chelnerii nesuferiți pe clienți și pe patronii de restaurante, promovându-i în schimb pe ospătarii profesioniști care știu să se comporte. Aplicația este folosită deja în peste 80 de restaurante din România și a ajuns și în localuri exclusiviste din SUA. Clientul își descarcă aplicația pe mobil și, când intră în restaurant, scanează un cod QR adoptat de localul respectiv, iar în felul acesta are acces la meniu și poate chema ospătarul printr-un click pe mobil.

Spre deosebire de alte sisteme din restaurant (buton pe masă etc.), această aplicație îți oferă mereu feedback, adică vei ști dacă a fost preluată comanda ta, în ce stadiu este aceasta, dar vei și putea plăti automat cu card-ul direct din smartphone.


Camioneta cu tricouri

T-Shirt Van este prima imprimerie mobilă de tricouri din România, după o idee dezvoltată de Printoteca. Poate prin străinătate ați văzut camionete în care se face pizza pe loc, care-și schimbă locul în fiecare zi. Ei bine, cam acesta este și conceptul lui T-Shirt Van care a fost deja prezent la unele evenimente din București și din țară, precum Electric Castle.

t-shirt-van

Din punctul de vedere al afacerii, poți vinde zeci, sute, mii de tricouri, toate cu imprimeuri diferite, fără însă a avea nevoie să îți faci stocuri cu modele care poate nu se vor vinde niciodată. Ai nevoie doar de tricouri albe sau colorate simple și de o imprimantă specializată pe print pe textile. Între 2 și 5 minute durează să faci un tricou, iar asta înseamnă că posibilitățile sunt nenumărate. Evident, ca și în cazul altor start-up-uri inventive, și T-Shirt Van se ajută de online (și mai ales de Facebook) pentru a se promova.


 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *