Inovație în e-commerce: coletul cu video, vinul românesc la borcan, tablourile purtabile

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 4 min)

Noi, cei de la TRUSTED.ro, nu ne uităm numai în ograda proprie. Ne place când remarcăm lucruri deosebite la magazinele care dețin Marca de Încredere și dedicăm o serie de texte bunelor practici întâlnite. Suntem atenți însă la ce se întâmplă în e-commerce-ul românesc și mondial și ne place când remarcăm inovații, idei năstrușnice de marketing, schimbări de detaliu. Iată al optulea text în care scoatem în evidență câteva inovații observate de noi în ultima perioadă.


Personalizarea în comerțul electronic nu are limite. Iată încă o inovație în domeniu: mesajele video care vin odată cu pachetul. Magazinele online care colaborează cu Vift oferă clienților posibilitatea să le trimită celor dragi o înregistrare video în același timp cu coletul. Site-urile magazinelor pot cumpăra licența acestui serviciu sau îl pot instala ca extensie la platforma de e-commerce. Clienții înregistrează mesajele în browser, de pe orice dispozitiv.

Vift mesaje video


Am mai scris aici despre Dash, butoanele personalizate de la Amazon. Tehnologia este simplă, teoretic: lipești butonul pe frigider sau oriunde în casă și, când constați că nu mai ai un produs din acea gamă, apeși butonul. Produsul se adaugă automat la lista ta de cumpărături de la Amazon și pachetul îți va sosi acasă. Un autor de la Engadget a testat butoanele o perioadă și a tras concluzia că nu sunt așa de ușor de folosit și că sistemul este greoi. Cea mai mare frustrare este să apeși azi butonul pentru suc proaspăt și să primești băutura… peste două zile!


Atunci când piața este aglomerată, trebuie să găsești abordări diferite pentru a atrage. Pomușoară Dulcișoară este un brand care oferă cumpărătorilor avantaje și moduri de diferențiere: livrarea vinului se face în borcane de 10 litri, transportul este gratuit și totul este învăluit într-o poveste. Iată, de exemplu, cum ești îndemnat să comanzi:

În toamna lui 2014 am stors mustul din cei mai aromați și copți struguri de pomușoară dulcișoară de Muscat Ottonel, l-am turnat în butoi de lemn fără gram de apă și zahăr, unde s-a maturat liniștit până în primăvară. A ajuns timpul să vă bucurăm cu un păhar borcan de vin rece. Începem să livrăm Dulcele de Muscat până la ușile caselor voastre, vrem să fiți gospodari exemplari care servesc prietenii și oaspeții cu vin bun!

Pomusoara Dulcisoara


Și tot despre personalizare este vorba și la Art-A-Porter, un site care creează produse la comandă, în ediție limitată. Este de fapt un marketplace din Montreal dedicat artiștilor profesioniști care imaginează haine cu design personalizat. Prețurile sunt destul de accesibile din cauză că firma nu are depozit. Mai mult de 100 de artiști își expun marfa pe site. Toate produsele sunt opere de artă care pot fi purtate. Prețurile pornesc de la 120 de dolari pentru un tricou. Artiștii câștigă bani din comisioanele din vânzări. Partea exclusivistă este că numai clienții înregistrați pot vedea pe site produsele. La înregistrare, clientul primește un credit de 50 de dolari.

Art a Porter


 Ai mai remarcat și alte inovații în e-commerce în ultimul timp?
Lasă un comentariu mai jos! Mulțumim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.