TRUSTED.ro, Programul Național pentru Certificarea Magazinelor Online, împlinește 4 ani

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)

În urmă cu patru ani, pornea la drum programul TRUSTED.ro, prin care magazinele online românești primesc Marca de Încredere, în urma unui audit ce conține criterii bazate pe legislația în vigoare și bunele practici europene.

De patru ani, în cadrul Programului Național pentru Certificarea Magazinelor Online TRUSTED.ro, luăm la puricat site-urile de e-commerce care vor să primească atestarea TRUSTED.ro. În 29 aprilie 2011, se lansa site-ul proiectului și magazinele online românești puteau începe să se înscrie în programul nostru. Dacă în iulie 2011 aveam înregistrate 50 de magazine online, în aprilie 2015 am ajuns la 180 de magazine și numărul acestora este în creștere.

Iată un grafic al evoluției numărului de magazine atestate:

infografic magazine atestate trusted

Ideea TRUSTED.ro

Din rezultatele chestionarului administrat în 2008 de echipa Link 2 eCommerce pentru consumatori, a rezultat că 85% dintre cei care cumpără online şi 65% din cei care nu au cumpărat încă pe Internet ar avea încredere mare şi foarte mare într-un site de comerţ electronic care ar afişa o marcă de încredere.

Mai mult decât atât, potrivit Studiului privind Comerțul Electronic din 2010, ponderea celor cărora le-ar crește încrederea într-o măsură foarte mare în magazinele online certificate de o entitate neutră, a crescut semnificativ – cu peste 12 procente.

Până în 15 mai 2011, obținerea Mărcii de Încredere TRUSTED.ro se putea face doar prin înscrierea la Gala Premiilor eCommerce 2011. După mai 2011, TRUSTED.ro s-a deschis tuturor magazinelor. Astăzi însă magazinele care se înscriu la GPeC beneficiază de 12 luni incluse de atestare TRUSTED.ro, dacă îndeplinesc standardele programului.

Consultați timeline-ul care evidențiază cele mai importante momente din istoria proiectului nostru.

Despre Trusted.ro

TRUSTED.ro propune un set de standarde (atât obligații legale, cât și bune practici) pe care magazinele online trebuie să le îndeplinească pentru a primi această certificare. Îndeplinirea standardelor este verificată de cel puțin două ori pe an, dar și ori de câte ori există o plângere întemeiată în acest sens.

TRUSTED.ro este un proiect implementat de Gala Premiilor eCommerce, Legi-internet.ro și Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România. Niciunul cele trei organisme nu este implicat în activități de comerț electronic, asigurându-se astfel obiectivitatea certificării.

Infografie și timeline: Lucian Rotaru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.