Vrem flexibilitate atunci când cumpărăm online (STUDIU)

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

Ce își doresc clienții online și cum îi convingi să cumpere de la tine sunt principalele dileme ale celor care lucrează în comerțul electronic. Potrivit studiului internațional „UPS Pulse of the Online Shopper”, flexibilitatea este unul dintre cele mai dorite caracteristici ale magazinelor online, iar aceasta poate fi atinsă prin oferirea unei platforme multi-channel, care permite începerea cumpărăturilor pe un dispozitiv și finalizarea acestora pe un altul. Pentru un succes garantat, dacă există așa ceva, se adaugă opțiunea de a returna ușor un produs, diferite metode de plată și de transport.

studiu-ups-europa-foto-grafic-2015-comert-online

Acestea sunt principalele concluzii ale studiului realizat de  comScore și UPS în cele mai prospere piețe de e-commerce din lume: Asia, Brazilia, Europa, Mexic și Statele Unite ale Americii.

STATISTICI ESENȚIALE

  • În Asia, 45% dintre participanți doresc să primească coletul la muncă sau în alt loc, dar nu acasă. 27% preferă livrarea în aceeași zi și 48% sunt mulțumiți cu varianta de livrare în a doua zi de la efectuarea comenzii.
  • Brazilia este cea mai dezvoltată piață de e-commerce. Aici, 56% dintre cumpărători sunt făcute online, iar 64% din cei care cumpără online sunt influențați de review-uri sau de discuțiile de pe social media. Dacă li se oferă transport gratuit, 38% dintre aceștia au declarat că așteaptă produsul respectiv până la 11 zile.
  • Cumpărătorii online din Europa folosesc în număr cel mai mic telefonul mobil pentru comerț electronic (19%) și destul de puțini folosesc aplicațiile mobile ale magazinelor (aproximativ 40%). Legat de transport, europenii doresc să li se comunice exact ziua în care va fi livrat coletul (52%) și nu prea sunt mulțumiți de variante precum „vei primi produsul în 5 zile”. În continuarea online-ul este pe locul doi și doar 44% dintre aceștia preferă să cumpere din magazine online (mai multe detalii despre piața de e-commerce din Europa găsiți pe www.pressroom.ups.com).

Ne-am gândit să facem un mic sondaj pentru a vedea unde se află România la acest capitol. Sondajul a fost închis după 7 zile de la lansare. Rezultatele mai jos!

  •  În Mexic se fac cele mai multe cumpărături offline, deci în Europa stăm destul de bine la acest capitol. În schimb, ei folosesc mult smartphone-ul pentru comerțul online (43%) și au cel mai mic număr de comenzi returnate (35%).
  • Americanii sunt cei mai deschiși la trendurile de pe social media și fac cele mai multe cumpărături online de pe tabletă, în comparație cu celelalte piețe. Transportul gratuit este în continuare la putere în piața din SUA (58%), iar 83% dintre aceștia au declarat că pot aștepta încă 2 zile în plus, dacă nu sunt costuri de transport.

Mergi pe această hartă animată pentru a învăța mai multe despre fiecare piață.

Studiul a fost realizat în perioada iulie-august 2014, pe un număr de 19.000 de respondenți, 6.000 dintre aceștia fiind din Europa (Franța, Germania, Italia, Olanda, Spania și Marea Britanie).


Ai ceva de adăugat la acest articol? Mă găsiți la adresa lucian@trusted.ro sau pe pagina noastră de Facebook.  Nu uita să te abonezi la newsletter-ul TRUSTED.ro trimis o dată pe săptămână, în fiecare joi. Mulțumim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.