Cumpărătorul inteligent, un studiu realizat de Google

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)

www.consumerbarometer.com este un tool gratuit realizat de Google cu care poți afla cum folosesc oamenii Internetul în diferite zone de pe glob. În cadrul acestui proiect există și secțiunea „Cumpărătorul inteligent” (The Smart Shopper) care te ajută să înțelegi cum iau aceștia decizia de a cumpăra și ce rol are Internetul în acest proces.

Captură de pe www.consumerbarometer.com

Captură de pe www.consumerbarometer.com

Informațiile regăsite în acest tool sunt colectate în urma unor studii anuale realizate în mai multe țări. Anul acesta au fost chestionați peste 150000 de persoane din 46 de țări, printre care și 3000 utilizatori din România. Rezultatele acestui studiu au fost publicate la începutul lunii octombrie 2014.

Câteva statistici despre publicul din România

  • 33% dintre participanți au realizat ultima achiziție online; în plus, numărul acestora se ridică la 46% în rândul celor cu buget ridicat.consumer-barometer-graph online
  • Ultima achiziție online pentru diferite categorii: 40% au declarat că ultimul televizor a fost cumpărat online, 71% – bilete de avion, 25% – vestimentație, 36% – electrocasnice.
  • 44% dintre participanți au declarat că practică webrooming-ul (se documentează online și cumpără din magazin) pentru anumite categorii de produse: 64% în cazul biletelor de cinema, 51% – electrocasnicelor, 44% – alimentelor, 32% – vestimentație.
  • În schimb, procesul de showrooming  este ceva mai scăzut. Doar 21% din cei care au mers în magazine pentru a se informa despre un anumit produs au finalizat comanda online (cifra aceasta o căutam și la dezbaterea „Driving Sales in a Connected World” de la IMWORLD 2014). consumer-barometer-webrooming-si-showrooming-in-romania
  • 62% dintre cei care au răspuns la chestionar s-au documentat online și offline despre produsul dorit înainte de achiziție, cel mai mare procent din Europa de Est.

consumer-barometer-graph-online-2Rezultatele complete despre publicul din România pot fi găsite în aceste grafice sau pot fi construite grafice personalizate pentru cele 30 de întrebări aplicate în secțiunea The Smart Shopper.

 Ai ceva de adăugat la acest articol?
Trimite un email pe adresa lucian (at) trusted.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.