Comerțul electronic în Europa de Est

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 1 min)

Ecommerce Europe, o organizație ce reprezintă peste 25000 de companii care activează în domeniul comerțului online în Europa, publică rapoarte detaliate cu evoluția acestui domeniu. 2014 este cel de-al doilea an în care organizația publică aceste rapoarte (unul general și alte 5 pentru fiecare zona a continentului: nord, vest, sud, est și central).

Vom prezenta în acest articol câteva informații ce țin de Europa de Est, urmărind creșterile din anul 2012 și 2013 sau o comparație cu nivelul Europei de Vest.

  • în 2012, 28 de milioane de persoane din Europa de Est cumpărau online (17% din populația din această zona), iar, în 2013, numărul acestora a crescut la 34 de milioane;
  • în 2012, utilizatorul cheltuia online în jur de 472 euro pe an, iar în 2013 a ajuns la 572 euro  (suma de aproape 4 ori mai mica în comparație cu cea a europenilor din nord);
  • În România, această piață a crescut de la 800 de milioane de euro în 2012, la 1040 de milioane de euro în 2013;
  • Piața din România este pe locul 3 din Europa de Est, după Rusia și Ucraina;
europa de est raport 2013

Captură din raportul din 2013

Versiunile gratuite ale rapoartelor pot fi descărcate de la acest link sau pot fi cumpărate cele complete de la acest link.

Ai ceva de adăugat la acest articol?
Trimite un email pe adresa lucian (at) trusted.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.