3 tendințe în comerțul electronic potrivit unui studiu din SUA

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

Compania Parago a publicat la începutul lunii septembrie studiul denumit „National Shopper Study 2014” în care sunt evidențiate mai multe tendințe ale anului din comerțul electronic. Trei dintre acestea sunt foarte importante pentru magazinele online și le ajută pe acestea să-și înțeleagă mai bine clienții și ce doresc ei.

1. Cumperi online și ridici produsul din magazin

Într-o postare mai veche de pe blog menționam două obiceiuri ale consumatorilor identificate în urma mai multor studii: webrooming și showrooming. Studiul celor de la Parago aduce în discuție un alt comportament prescurtat BOPIS („Buy Online, Pickup In Store”) potrivit căruia 64% dintre utilizatorii au comandat un produs online, dar l-au ridicat de la magazin. Astfel, utilizatorul cumpără online, evită costurile de transport și nevoia de a fi acasă la o anumită oră pentru a prelua comanda. Această variantă este dorită de către client doar pentru anumite categorii de produse (electrocasnice și divertisemnt – cărți, jocuri, filme – categorii cu peste 50%) și doar dacă magazinul de unde poate ridica produsele este aproape de locuința acestuia.

De exemplu, în România, Mega Image și eMAG oferă această variantă clienților care comandă produse alimentare online. Astfel, utilizatorul poate să comande online de la serviciu și, în drum spre casă, să ridice produsele deja ambalate de la unul din cele 40 de magazine din București. Cu singuranța sunt și alte magazine online de la noi din țară care folosesc servicii de tipul BOPIS.

tendințe în comerțul electronic

Captura din documentul „2014 National Shopper Study”

  • 84% dintre cei chestionați au spus ca ar alege varianta BOPIS dacă ar primi o reducere de 10 dolari pentru un produs care costă 50 de dolari.

2. Confort, preț și gamă largă de produse

Motivele pentru care o persoană alege să cumpere online sunt confortul (77%), prețul (67%) și faptul că este disponibilă o gamă largă de produse (53%). Studiul atrage atenția că în anii trecuți prețul era principalul motiv pentru care oamenii cumpărau online, însă confortul a devenit un element mult mai important pentru aceștia.

3. Utilizatorii motivanți cumpără mai mult

Studiul arată că utilizatorii cumpără mai mult online dacă aceștia sunt motivați și atrași să cumpere prin diverse tipuri de stimulente. Cardurile de cumpărături de tipul prepaid (48%) și cardurile de cadou (28%) sunt printre cele mai dorite avantaje de către utilizatorii din Statele Unite ale Americii. În plus, cumpărătorii doresc mai multe oferte disponibile pe site-urile de socializare având în vedere că o mare parte dintre aceștia ajung pe profilele magazinelor pentru cupoane de reducere.

Parago este o companie specializată pe comerțul electronic ce are sediul central în Dalas (SUA) și un birou în Lontra (Marea Britanie). Studiul a fost realizat în luna iulie 2014 pe aproximativ 2000 de utilizatori adulți din Statele Unite ale Americii. Raportul în limba engleză denumit „BOPIS & BISBO will propel retail into orbit” poate fi accesat la acest link (.PDF).

Ai ceva de adăugat la acest articol? Trimite un email pe adresa lucian at trusted punct ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.