Standardul “mesajelor comerciale nesolicitate” în TRUSTED.ro

(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 2 min)

După cum magazinele care au obținut sigla TRUSTED.ro o știu deja, unul din standardele TRUSTED.ro spune foarte clar că magazinele nu trebuie să trimită mesaje comerciale nesolicitate (spam).

Recent am primit niște raportări cu privire la magazine care au obtinut atestarea TRUSTED.ro cum că ar fi încălcat acest standard. Se pare că aceste magazine au încheiat niște contracte cu firme de „email marketing” care le intermediază trimiterea mesajelor magazinelor către o bază de date de vreo 2 milioane de adrese unde, zic cei care dau baza de date, au consimțământul destinatarilor pentru a primi astfel de mesaje.

Am scris și în articolul de pe legi-internet (unde puteți citi mai în detaliu despre aspectele juridice ale problemei, dar o precizăm și aici:

Cine vă promite o bază de date de 2 milioane de adrese unde puteți să trimiteți newsletter-ul vostru, nu face email marketing, ci este un spammer.

Dacă din punct de vedere al legii puteți să vă așteptați la o intervenție din partea organelor competente (dacă se mișcă), din punct de vedere al Standardelor TRUSTED.ro această acțiune nu este acceptată, iar magazinul dvs. este responsabil pentru că nu a obținut în mod legal consimțământul destinatarilor care au primit newsletterul vostru.

Dacă sunteți magazin online și vă simțiți cu musca pe căciulă, aveți deci doar două variante:

– fie renunțați la astfel de practici considerate de noi neconforme cu bunele practici și cu legea în domeniul comerțului electronic

– fie renunțați să afișați sigla TRUSTED.ro (înainte să o retragem noi dacă descoperim sau suntem informați de practica respectivă)

Pentru cei care au informații cu privire la modul cum un magazin NU respectă Standardele TRUSTED.ro, va rugăm să ne contactati la adresa de mail probleme at trusted punct ro cu detalii in acest sens. (Nu vă așteptați însă la o execuție sumară – credem că trebuie să cerem si opinia magazinului in cauza inainte, pentru ca scopul TRUSTED.ro este să avem cât mai multe magazine care respectă bunele practici, nu să tăiem capete peste noapte.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.